tisdag 18 mars 2008

GI kaka




Jag älskar ju att baka, som ni säkert redan vet. Men eftersom att jag bakar så ofta, omkring en gång varanandag till familj och anhöriga, så är det inte alltid som jag äter det jag bakar. Det kan bli ibland någon gång på helgerna, eller när det är något speciellt på gång.


dem flesta vill ju försöka äta bakverk så lite som möjligt, eftersom att det inte direkt är det nyttigaste i världen.


Så nu hade jag tänkt lägga ut ett recept på en chokladkaka jag har gjort. Jag gjorde den i måndags, och den blev väldigt bra,


här kommer receptet




Smal Chokladkaka


Du behöver:


2 ägg


2dl sötningsmedel /råsocker


2½ dl grovtmjöl


2 tsk bakpulver


1 1/4 dl kokande vatten


3msk chokladpulver tex kakao/oboy


2tsk vaniljsocker




* Vispa ägg & socker pösigt


* Blanda mjöl, bakpulver,vaniljsocker och chokladpulver


* Rör ner mjölblandningen i äggsmeten, omväxlade med det kokande vattnet


* Häll smeten i smord & bröad form


* Grädda i 200 grader, 30 minuter




En kaka du kan äta med gott samvete!


ha en bra dag/ bakcarro

Inga kommentarer: