tisdag 18 mars 2008

onsdag

Längtar 24 timmar fram i tiden, för då har vi påsklov!
Mamma undrade om jag kunde baka mockarutor till hennes elever, till imorgon, men ångrade sig igår dock, när dem skulle kolla på film, och en del elever vart otacksamma eftersom dem bara fick en frukt var!
Så då blev det inga mockarutor att baka idag då.
Sitter här och har grymt tråkigt. är jätte sugen på att baka någonting, men vet inte vad.
Vi har muffins i frysen och en chokladkaka på diskbänken. Jag kanske skulle låta dem ta slut först, innan jag bakar något annat.
Till påsk dvs på Torsdag eller Fredag, ska jag baka en Påsktårta till mamma och alex, längtar så mycket tills jag har bestämt vad jag ska baka.
Igår tänkte jag på morotskaka, men det känns så vanligt. Jag vill baka något lite mer ovanligt till påsk.
Ska gå in och kolla lite på recept.nu lite senare idag.
Fyller år nästa Torsdag dvs den 27 mars. Ska ut med några kompisar då, på restaurang, så då lär det inte heller bli nått bakande.
Kanske har nått litet fik här, på för middagen med, mamma och alex, kanske pappa, då kanske jag kan baka något till dem, vi får se , hur det blir. Känner mig lite desperat just nu när det gäller bakande hehe, men det är bara för att jag har så himmla tråkigt just nu. Det ända som går på tv hemma hos mig just nu är disney channel och det är inte nånting som jag föredrar att kolla på, förutom när det kommer filmer. Älskar disney filmer för övrigt. Dem kan man aldrig bli för gammal för.
Det får väll bli kockduellen lite senare ikväll, och sen kommer ju "det okända"

Inga kommentarer: