tisdag 18 mars 2008


Nu när jag satt här framför datorn , medans jag sitter och lyssnar på malou von sivers "efter tio" genom tvn så funderade jag ett tag på det här med, alergimat, på bloggen.

Varför kan jag inte lägga ut lite veganska recept?


Efter lite kollande och tänkade i min egna bakreceptbok, så kom jag fram till att det vist går att göra , med vissa recept.

Jag menar meningen med den här bloggen var ju att "alla" skulle kunna kolla och ta mina recept.


Här kommer ett Recept på en annanaskaka

150g margarin (mjökfritt)

3dl mjöl

1tsk bakpulver

1dl socker

1pkt havregrädde

½dl socker

2tsk vaniljsocker

1 burk krossad annanas


Blanda mjöl,bakpulver och socker och häll över smält margarin.

Fördela degen i en pajform.

Blanda ananas, vaniljsocker, havregrädde och socker och häll i formen.

Grädda i 30minuter i 175grader.

Inga kommentarer: