tisdag 18 mars 2008


Välkomna till min nya blogg!

Det här är en blogg för alla som har ett intresse för bakning och också en del matlagning.

Jag kommer att lägga in nya recept samt vissa egna recept varje dag.

Det jag tänkte börja med är att lägga ut receptet på mina klassiska kärleksmums. (eget recept)


Carros Kärleksmums betyg: 5/5

du behöver:

140g smör

2.5dl socker

2msk kakao

2msk sirap

1nypa salt

2tsk

vaniljsocker

3st ägg

1.5dl vetemjöl

1. blanda smör,socker,kakaor,sirap,salt och vaniljsocker

2. vispa ägg och mjöl poröst, blanda i den i övriga smeten.

Bred ut den över en smord form och ugnsbaka i 15 min 175 grader

glasyr:


1dl mjölk

några droppar grädde

1tsk kaffe

6-7msk kakao

1msk socker

2msk mjöl

ta ut kakan och häll över glasyren och strö över kokos samt lite chokladströsselservera ev: med vispad grädde.

Inga kommentarer: